L’aparador és una de eines fonamentals que disposa el comerciant per a millorar les seves vendes, especialment en dades com les de Nadal.
El comerciant és totalment conscient de la importància d’utilitzar totes les eines de que disposa per ser cada cop més competitiu però sovint, la falta de temps i l’excés de tasques vinculades a la direcció del seu negoci, fa que el botiguer no pugui accedir a una formació especialitzada.
Des del Servei de Promoció Econòmica hem programat un curs, de només tres sessions i adaptat a l’horari del comerciant premianenc, per tal que aquest pugui disposar dels instruments necessaris per tenir el millor aparador per aquest Nadal, tot això realitzat d’una manera eminentment pràctica i guiats per un gran professional del món de l’aparadorisme com és en José Luís Martinez.
Aquest curs va adreçat a comerciants i dependents/tes de comerç de Premià de Mar i no té cap cost econòmic pels participants.
Us podeu inscriure en aquest enllaç
https://seuelectronica.premiademar.cat/document.php?id=11418
Com crear un aparador per a la venda efectiva?
Duració: 9 hores
Data de realització: 24, 26 i 30 Novembre 2015
Horari: 14.00-17.00
Instal·lacions: Premià de Mar
Professor: José Luis Martínez: Reconegut aparadorista i professor d’aparadorisme i visual merchandaising
DESCRIPCIÓ CURS
Aquesta formació està pensada per dinamitzar el petit comerç del municipi. A través d’una metodologia teòric practica és pretén aconseguir que els comerciants disposin d’eines i instruments per a poder crear aparadors d’impacte en els seus establiments.
OBJECTIUS DE LA FORMACIÓ
• Adquirir coneixements teòric pràctics en el camp de l’aparadorisme
• Conèixer les noves tendències encarades a les campanyes de Nadal
• Aprendre els diferents volums, formes i colors del producte per crear aparadors que motivin la venda.
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ
Combinació de teoria i pràctica donant a conèixer aspectes imprescindibles i últimes tendències.
Amb recursos fotogràfics i presentació en PowerPoint s’analitzen aparadors i es detecten els punts febles a millorar potenciant noves estratègies. Exemples enfocats a campanyes de Nadal i els possibles materials que es poden utilitzar.
Conscienciar de la importància dels aparadors per a potenciar aquells punts de venda que desitgen aconseguir valors afegits.
CONTINGUTS GENERALS DEL CURS DE FORMACIÓ
1ª sessió: Teoria de l’aparador. Com captar l’atenció a través de l’aparador?
• Noves tendències en l’aparadorisme
• Psicologia de la venda: Què ens motiva a la compra? Factors psicològics que influeixen en la compra d’un producte
• Tipus d’aparadors i tipus d’establiments.
2ª sessió: Recomanacions i idees per millorar l’aparador. Composició de productes i materials.
• Pautes pel disseny i el muntatge d’aparadors
• Mostra de decoracions i muntatges per aparadors de la temàtica de Nadal.
• Composicions de producte segons la mida, el color i el tipus: repetició, simetria, asimetria, focus point, formes piramidals,…
3ª sessió: Recorregut i anàlisis dels aparadors del centre de la localitat per veure punts de millora i agafar idees pràctiques per a la campanya de Nadal.