A partir de avui dijous, i fins al 7 de juliol, estarà obert el termini per demanar els ajuts per combatre l’impacte econòmic i social de la pandèmia de la COVID-19 per a autònoms i empreses del municipi.
Aquests ajuts es canalitzen a través de quatre línies:
- Subvenció de fins a 500 € d’ajut per a despeses de transport, distribució i enviament a domicili de les mercaderies.
- Subvenció de fins a 500 € d’ajut per a autònoms i petites i mitjanes empreses.
- Subvenció de fins a 700 € d’ajut per a establiments amb terrassa.
- Subvenció de fins a 800 € d’ajut per a la digitalització de comerços i serveis.
Per a més informació es poden consultar les bases dels ajuts al web municipal.
Els tràmits de sol·licitud estan disponibles a l’Oficina virtual d’atenció ciutadana (OVAC). Cal recordar que el tràmit on-line es obligatori per llei a totes les persones jurídiques.
Per a qualsevol dubte o dificultat a l’hora de fer el tràmit online, des del servei OAC 360 s’ofereix suport a tothom que ho necessiti.
D’altra banda, i amb l’objectiu de facilitar la tramitació dels ajuts, s’ha habilitat un servei d’assessorament i registre presencial a la Nau 1 de l’Antiga Fàbrica del Gas, al carrer de Joan XXIII 2-8. En aquest espai es podrà resoldre qualsevol dubte relacionat amb la documentació o amb la tramitació dels ajuts. Per fer-ho cal sol·licitar cita prèvia al web municipal, o bé trucar al telèfon 937 529 190.
Amb l’objectiu de facilitar l’atenció als i les comerciants, fins al 7 de juliol l’atenció en aquesta oficina es farà en el següent horari:
- Dilluns: de 8 a 10 i de 12 a 16 h.
- Dimarts: de 11 a 16 h.
- Dimecres: de 8 a 10 i de 12 a 16 h.
- Dijous: de 11 a 16 h.
- Divendres: de 8 a 10 i de 12 a 15 h.
També s’ha habilitat l’adreça electrònica subvencions.covid19@premiademar.cat per atendre possibles dubtes de la ciutadania respecte a la sol·licitud d’aquests ajuts.
Aquestes subvencions són fruit d’una de les propostes del Pacte per a la Reactivació Social i Econòmica, que va ser ratificat al Ple municipal del mes de juny.