La marca personal (en anglès personal brand) és un concepte de desenvolupament personal consistent en considerar-se a un mateix com a marca comercial. Es tracta d’elaborar, transmetre i protegir la marca amb ànim de diferenciar-se i aconseguir el major èxit possible, tant en les relacions socials com en les professionals. Una marca és una proposta de valor. Les marques desprenen valors i generen expectatives.

La marca personal tendeixen a la promoció personal a través de la percepció que els altres tenen d’un mateix.

El concepte de marca personal no vol dir convertir a les persones en objectes materials, al contrari, vol dir evitar que la persona sigui catalogada com un currículum vitae, desapercebuda, igual a altres. Vol potenciar a la persona com a diferent i capaç d’aportar el seu valor únic i irrepetible. Un dels més clars exemples d’aplicació de marca personal es pot trobar a l’hora de buscar el nom d’una persona a Google. Les cerques que se n’obtinguin, així com l’ordre en què apareixen, és la imatge que una persona està donant al món.

Maneres de construir la marca personal:

Web personal i/o bloc. Als últims temps el fet de tenir un bloc ben actualitzat, i amb bones referències exteriors, ajuda molt a que els cercadors de Google et posicionin en els primers llocs dels motors de cerca amb les paraules claus que s’hagin escollit per definir aquell bloc. Aquest lloc web pot servir d’aparador de la marca personal d’un individu, on es podrà explicar qui som, què fem i mostrar el nostre historial laboral, a més d’oferir vies de contacte.

Xarxes socials: Són un possible aparador per mostrar-se a un mateix. Per entrar a les xarxes socials s’ha de tenir un objectiu molt marcat i definir estratègies que ajudin a aconseguir les fites que s’hagin establert. s’ha de saber que cada xarxa és diferent i actuar en conseqüència. Llançar-se a internet i a les xarxes socials sense estratègia i sense generar una proposta de valor diferenciada i única és un error.

Els mètodes idonis per crear marca personal són:
Crear canals de comunicació de la nostra marca personal (blocs, xarxes socials, aportacions a diaris digitals…)
Crear continguts de qualitat i compartir-los
Gestionar adequadament els nostres perfils socials…

Aprén a gestionar la marca personal, i adequa el teu perfil de LinkedIn, Twitter … para ser trobat per un reclutador, un soci, un client amb Cèlia Hil una gran referent i coneixedora del món del “Treball 2.0”, Linkedin i Marca Personal.

Si estàs interessat/da en participar en aquesta acció envia’ns un correu electrònica a ocupacio@premiademar.cat.